Kdo chytře snackuje, v práci se raduje.

Produktivní meeting: jak ho naplánovat a uskutečnit

Nechcete ztrácet čas vysedáváním na neproduktivních meetincích a vést debaty, které stejně nikam nevedou? Osvojte si pravidla přípravy a vedení efektivních meetingů a přestaňte zbytečně ztrácet čas. A jestli chcete během meetingu zdravě jíst, není nic snazšího!

Naše báječné a praktické meeting boxy vám pomohou dobít energii i zvýšit koncentraci. Obsahují 16 slaných i sladkých snacků i s miskami na servírování, takže neztratíte ani minutu.

 

ATRIBUTY PRODUKTIVNÍHO MEETINGU: 

  • Účastní se ho pouze pečlivě vybraná skupina lidí
  • K meetingu mají zcela konkrétní důvod, to jest, meeting si klade zcela konkrétní cíl. Cílem meetingů by nikdy nemělo být pouhé sdílení informací (na to jsou efektivnější jiné cesty)
  • Během meetingu mají všichni zúčastnění možnost se k danému tématu/úkolu otevřeně vyjádřit
  • Výstup z meetingu je hmatatelný (např. konkrétní rozhodnutí, seznam skvělých nápadů, které se budou do budoucna realizovat, vzájemné porozumnění tomu, jak se bude v daném projektu postupovat)
  • Tento výstup se posléze sdílí nejenom s účastníky, ale se všemi, kterých se nějak týká nebo je pro ně důležitý

CO DĚLAT PŘED:

  • Ujistěte se, že je meeting opravdu potřeba (tj. nestačí si například poslat email nebo dát na intranet příslušný dokument)
  • Pečlivě zvolte, kdo by se měl meetingu účastnit (tj. všichni účastníci by měli hrát aktivní roli)
  • Mějte jasno v tom, co konkrétně by měl každý účastník do diskuse vnést
  • Do pozvánky přiložte program meetingu s konkrétním cílem (pokud nejste schopni verbalizovat, čeho na meetingu chcete dosáhnout, je otázka, je-li meetingu vůbec zapotřebí)
  • Zajistěte možnost vzdáleného připojení těm, kdo se nemohou zúčastnit osobně

CO DĚLAT BĚHEM: 

  • Žádné telefony a smartphony na stole (nebo pod stolem)
  • Připravte si „parkoviště“ – místo, kam budete zaznamenávat témata, která je potřeba vyřešit do budoucna a na tomto meetingu na ně není čas (nejlépe na flipchart nebo white board)
  • Zapojte do diskuse všechny účastníky, i introverty, kteří mají tendence do diskusí nezasahovat
  • Pořád se soustřeďte na cíl, kterého chcete na meetingu dosáhnout, a vyhýbejte se nesouvisejícím tématům/diskusím
  • Průběžně zaznamenávejte výstupy apod. (nejlépe na flipchart nebo whiteboard, po meetingu pak vyfoťte a pošlete všem jako zápis)
  • Zaznamenejte dohodnuté úkoly, jejich vlastníky a termíny dodání
  • Pochvalte se za dobře odvedenou práci!

CO DĚLAT PO:

  • Nasdílejte dohodnuté body a úkoly (zápis) se všemi účastníky i s dalšími lidmi ve firmě, pro koho jsou důležité
  • Zeptejte se zúčastněných, zda můžete na příštím meetingu něco zlepšit

 

Top