Kdo chytře snackuje, v práci se raduje.

Bílkoviny – 7 důvodů, proč by ve vašem jídelníčku neměly chybět

Kdyby se uspořádala soutěž o NEJ makroživinu, určitě by s přehledem vyhrály bílkoviny. Neznalci nad nimi často ohrnují nos kvůli hloupému předsudku, že „bílkoviny přeci jedí kulturisti“. Nic nemůže být dál od pravdy. Ani byste nevěřili, kolika různými způsoby bílkoviny prospívají zdraví. Tady je 7 důvodů, proč by ve vašem pravidelném jídelníčku určitě neměly chybět:

 

1. Nebudete mít „chutě“ a nutkání „zobat“. Obzvláště to pak platí na noc, kdy mnozí z nás dělají pravidelné nájezdy na špajz nebo ledničku
2. Pomáhají snižovat krevní tlak
3. Posilují činnost metabolismu a zrychlují spalování tuků. Můžete tak denně spálit až o 100 kalorií víc – a to může za rok znamenat 2.5 kg váhy
4. Snižují riziko osteoporézy (řídnutí kostí) a zlomenin
5. Pomáhají vám shodit kila a váhový úbytek si udržet
6. Při dietě zabraňují ztrátě svalové hmoty
7. Pomáhají vám cítit se déle plní a prodlužovat dobu, kdy opět cítíte hlad – sníte tak celkově méně kalorií

Top